Kemijärven seurakunnan Kirkkovaltuusto kokoontui 19.6.23

Kemijärven seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontui 19.6.2023. Kokouksen alussa uusi seurakunnan emäntä Riitta Riipinen esittäytyi ja Itä-Lapin Metsänhoitoyhdistyksestä Jari Kivelä kävi kertomassa laatimastaan seurakunnan uudesta metsäsuunnitelmasta. Kirkkovaltuusto hyväksyi uuden metsäsuunnitelman, joka ulottuu vuoteen 2031 saakka.

Kirkkovaltuusto käsitteli myös seurakunnan toimintakertomusta ja tilinpäätöstä. Kirkkoherra esitteli toimintakertomuksen ja talouspäällikkö esitteli talousarvion toteutumisen ja tilinpäätöksen. Seurakunnan tilikauden 2022 ylijäämä on 100.795,19 euroa. Viime vuoden tulokseen sisältyy tonttien myyntejä, mitkä ovat kertaluontoista tuloa, mutta toisaalta kulupuoleen yllätyksellisesti on vaikuttanut seurakuntatalon vesivahinkoremontti.

Seurakunnan jäsenmäärän ja verotulojen väheneminen on suuri haaste seurakunnan toiminnalle ja taloudelle, mutta tämä huomioiden seurakunnan tilanteeseen voitiin olla tyytyväisiä. Kriisiytyvän seurakunnan mittareista yksikään ei ole täyttynyt. Seurakunnan tilintarkastajaksi vuosille 2023-26 valittiin Tilintarkastus Hyvärinen Oy.

Mon Jun 19 22:34:46 EEST 2023