Seurakunta on tukenasi

Sinun ei tarvitse jäädä yksin vaikeassa elämäntilanteessa. Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet ja mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Papit, diakoniatyöntekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Myös palveleva puhelin ja -netti on käytettävissäsi. Nuoret voivat ottaa mieltä painavissa asioissa yhteyttä seurakunnan nuorisotyönohjaajaan. Mikään asia ei ole liian pieni, kun se on sinulle tärkeä. Voit olla yhteydessä henkilökohtaisesti, puhelimitse tai netin välityksellä.

Kemijärven seurakunnan diakoniavastaanotosta on lisätietoa täällä.

Kun huolet painavat mieltäni, saan sinulta lohdun ja ilon.

Ps. 94:19

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Onnellisia ne, jotka saavat voimansa sinusta,
ne, jotka kaipaavat pyhälle matkalle.
Kun he kulkevat vedettömässä laaksossa,
sinne puhkeaa virvoittava lähde,
ja sade antaa heille siunauksensa.
Askel askeleelta heidän voimansa kasvaa,
ja he saapuvat Siioniin Jumalan eteen.
Jumala, Herra Sebaot, kuule rukoukseni,
älä ummista korviasi, Jaakobin Jumala!
Jumala, meidän kilpemme, katso voideltusi puoleen!
Autuas se, joka turvaa sinuun, Herra Sebaot!

Ps. 84: 6-10, 13

Kuva kaatuneesta kelopuusta Pentti Tepsa