Uutislistaukseen

Kemijärven seurakunnan kirkkovaltuuston uuden kauden ensimmäinen kokous pidettiin 10.1.2023. Kokouksessa valittiin seurakunnan luottamuselimiä alkavalle kaudelle. Valtuuston puheenjohtajisto ja kirkkoneuvosto valitaan kahdeksi vuodeksi ja toimikunnat neljäksi vuodeksi kerrallaan. Kuvassa on kokoukseen osallistuneet luottamushenkilöt sekä kirkkoherra Pentti Tepsa, talouspäällikkö Tapio Hintikka otti kuvan.

Kokouksen avasi kirkkovaltuuston vanhin, kirkkovaltuutettu Tellervo Välikangas.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Janne Kaisanlahti ja varapuheenjohtajaksi Anita Ruokamo. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii virkansa puolesta kirkkoherra Pentti Tepsa, varapuheenjohtajaksi valittiin Anu Kiviniemi ja jäseniksi Timo Alaräisänen, Arto Junttila, Suvi Nampajärvi, Liisa Pauna, Arto Pekkala ja Tarja Perälä.

Seurakunnassa toimii lisäksi seurakunnan työaloja tukevina hallintoeliminä kolme toimikuntaa: diakoniatoiminta (diakoniatyö), julistustoimikunta (jumalanpalveluselämä, evankelioimistyö, musiikkity, lähetystyö, aikuistyö) ja kasvatustoimikunta (lapsi- ja perhetyö, pyhäkoulutyö, varhaisnuorisotyö, rippikoulu, nuorisotyö).

Diakoniatyön puheenjohtajaksi valittiin Sinikka Maijala, jäseniksi Teemu Kostamovaara, Arvo Laine, Eino Majava, Sanna Malmivaara ja Tellervo Välikangas. Julistustoimikunnan puheenjohtajaksi valittiin Ritva Uusitalo, jäseniksi Tarja Kaisanlahti, Eino Majava, Antti Sirviö, Aila Soppela ja Pentti Virtala. Kasvatustoimikunnan puheenjohtajaksi valittiin Kristiina Lautamo, jäseniksi Aarno Alaluusua, Pentti Koskenranta, Päivi Perälä, Pentti Savolainen ja Irja Uusisalmi.

Kaikki valinnat olivat yksimielisiä ilman äänestyksiä.

Kuvassa valtuuston uusi puheenjohtaja

Janne Kaisanlahti pitää kiitospuhettaan valtuustolle.

2023-01-10 21:48:28.0